Linia Bucureşti – Giurgiu este prima linie de tren din România şi a fost deschisă în 1869. A fost însă închisă în 2005, după prăbuşirea podului peste râul Argeş de la Gradiştea. De atunci și până astăzi, trenurile între orașul dunărean și capitală circulă pe un traseu deviat, care prelungește distanța de 60 km, adică mai bine de o oră și jumătate de drum. Acest lucru se va schimba în curând și, odată cu asta, probabil și dezvoltarea unei părți a Bulgariei, transmite publicația Kapital, citată de Rador.
În toamna acestui an era așteptată deschiderea liniei directe București – Giurgiu – Ruse. A doua etapă a proiectului ar trebui să ridice viteza de proiectare a traseului la 160 km/h, iar stația finală va fi Aeroportul Otopeni, ceea ce înseamnă că din orașul bulgăresc riveran Dunării până în capitala României se va ajunge în mai puțin de o oră cu trenul.