Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au înregistrat în februarie cel mai ridicat nivel din ultimii 12 ani, însă scandalul emisiilor a dus la un declin de aproape 14% al livrărilor grupului Volkswagen, a anunțat vineri Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite BBC.
Luna trecută, livrările au urcat cu 8,4%, la 83.395 unități. În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai, Vauxhall Corsa și Ford Focus.
În februarie, Dacia a vândut 512 de vehicule pe piața britanică, în scădere cu 10,02% față de perioada similară din 2015, când a înmatriculat 569 de unități.
„În mod obișnuit februarie este una dintre lunile cele mai liniștite ale anului, înainte de schimbarea din martie, dar performanța pozitivă este încurajatoare și pune sectorul auto într-o poziție bună pentru următoarele 12 luni”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.
Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au crescut în primele două luni din acest an cu 4,6%, la 253.073 unități. În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Nissan Qashqai, Vauxhall Corsa, Ford Focus și Volkswagen Golf.
În perioada ianuarie — februarie 2016, Dacia a vândut pe piața britanică 2.179 vehicule, în scădere cu 0,46% față de perioada similară din 2015, când a înmatriculat 2.189 de unități.
Vânzările Volkswagen în Marea Britanie au scăzut luna trecută cu 13,18%, la 6.694 vehicule după declinul înregistrat în octombrie, noiembrie, decembrie și ianuarie. În perioada ianuarie — februarie 2016, livrările au înregistrat un declin de 13,61%, la 18.749 unități.
Grupul german a anunțat recent că în Marea Britanie există aproximativ 1,2 milioane de autovehicule cu motoare diesel, echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie.
Un purtător de cuvânt al companiei a precizat că mașinile afectate aparțin mărcilor Volkswagen, Seat, Audi și Skoda, iar clienții vor fi contactați în curând pentru repararea vehiculelor.
Grupul Volkswagen a recunoscut recent că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
AGERPRES/(AS-autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ada Vîlceanu)