În martie 2008, compania Jaguar-Land Rover a fost cumpărată de concernul indian Tata Motors de la Ford Motor în schimbul a 1,15 miliarde lire sterline. Departe de a avea vreun acces de mândrie naţională – pentru că un simbol al industriei britanice a ajuns în mâinele unei companii dintr-o fostă colonie, încă în curs de dezvoltare –, Guvernul Brown a salutat tranzacţia, care păstra locurile de muncă a zeci de mii de britanici. Recesiunea avea să spulbere optimismul legat de această afacere.
Acum, deşi familia Tata este una dintre cele mai bogate din lume, ea nu mai poate finanţa producţia de maşini de lux Jaguar sau maşini de teren Land Rover (mari consumatoare de combustibil) fără un miliarde de lire din partea statului.
Potrivit The Daily Mail, Tata Motors poartă negocieri cu Cabinetul Brown, astfel că aprobarea finanţării este destul de probabilă.
Închiderea Jaguar-Land Rover ar lăsa 40.000 şomeri (inclusiv în rândul companiilor furnizoare), dintre care mulţi sunt în aşa-numitele circumscripţii marginale, care nu se află ferm nici în mâna laburiştilor, nici a conservatorilor. Or, pentru că următoarele alegeri sunt aşteptate pentru primăvara lui 2009, guvernul laburist al lui Brown riscă să fie „pedepsit” la urne de cei trimişi în şomaj în timpul mandatului său…. Muncitorii britanici, la mila patronilor indieni